Szia!
Húú, gratulálok ezúton is, biztos, hogy a nagy küzdésekkel tanulhat az ember a legtöbbet :) köszi, hogy megírtad!
Csakhogy a küzdelmeknél maradjunk: én ma ismét repültem, és 250 méterről sikerült eltekerni, amikor már ott tartottam "na még egy kör, és leszállok". A tipikus...;)
Sok jó leszállást augusztusra!
Nekem a szombati napom így nézett ki.
LHDK-n full kék ég volt. Reggel délies széllel, ami egyik pillanatról a másikra váltott északiba. 10-kor az Opitz Blanikjai még tekertek is... Aztán fura idő volt. Inkább amolyan buborékos száraz valami, nem folyamatos emelésekkel, itt volt, most nincs, hanem amott, aztán amott sincs... Én a Ka-8-cal pár perccel kettő előtt szálltam fel, előtte másik klubtag kérte el egy órára, én mentem három órára. Szerencsémre volt egy valamicske emelésecske csőrlés végén, de nagyon pici emelések voltak. Olyannyira pici volt ez is, hogy 700 QFE-ig tekertem fel, mire ki kellett vennem, mert az északi szél lesodort délre a ferihegyi CTR határához, mehettem az egyik "stabil" helyre - sikerült kiemelkednem, majd irány észak. Nálunk 1050 QNH a plafon, ott vettem ki, emelésben, fűtöttem neki, úgy próbálkoztam északi irányban, aztán ha nem sikerült, mentem vissza, újra találtam, de megint kicsit sodródtam délre - és ezt játszottam majd' 3 órán keresztül. Az utolsó kiemelkedés volt a legizzasztóbb. QFE 460-on kerestem a reptértől nyugatra, a dunakeszi áruházak fölött valamit. Stabil 0 m, ott maradok, nem érdekel, hogy máshol akár lehetne jobb is. Itt megtanultam tényleg, hogy a termikelés első szabálya: levegőt se vegyél! Koncentráltam a pontos körözésre, csúszásmentesség... A 0 nagyon lassan fél méter lett, megmozdult a magmérő is, utána egy, mire 800 QFE lett, stabil 4 méter volt a vario. Ezután szóltak, hogy megvan a feladat. Mit ne mondjak, fújtam egy nagyot...
Nagyon tanulságos volt. Kemény, turbulens idő volt, fura buborékokkal és nyírásokkal. Volt, hogy valami emelés a gép farkánál dobott fel, és vágta lefelé a gép orrát. :D Szóval nekem is jól indult az augusztus.
Később magassági repülések előtt hasznos, ugyanis az aranykoszorú feltétele a 3000 m-es magasságnyerés, a gyémánté pedig 5000 m. De még ettől messzebb vagyok, így azért mentem el, mert kíváncsi voltam, hogy 2000 méter környékén lehet e az embernek hypoxiája. Hát lehet, szóval én már tapasztaltam gépben azt, amit Kecskeméten mesterségesen előidéztek.
@Glidingirl: ne haragudj a kései válaszért, idei kezdő vagyok, tehát Góbézom, a következő típus a KA8 lehetne nekem, ha beférnék, de a vállamnak kissé keskeny, marad a KA7, szakszó után a Standard Astir, de szép sorjában, egyelőre várom a jó időt, és a B-vizsgát, már csak néhány egyedüli iskolakör, és az ellenőrző van előtte (a dugóellenőrzőt már letudtam). :) Augusztusban táborunk lesz, bízom benne, hogy végig jó idővel, és akár C-vizsgázhatnék is. :)
Jó volt olvasni e sorokat, másfél évvel később, köszönet érte! <3 Ennek a reptérnek és klubnak köszönhetem, hogy vagyok :D Édesanyám Kiliános volt, amikor a srácok hívására ment repülni, ahol Édesapám, aki épp az egyetem hallgatója volt, ott volt segédoktató. :) Anyukákat egyébként - legtöbbet - Dr. Lendváry Csaba oktatta, aki jegyzi a mostani vitorlázó kézikönyveket. :) Én most Dunakeszi viszem tovább a családi hagyományt.
Gratulálok az eddigiekhez, köszönjük a szerkesztői/tudósítói szorgalmas munkát és legalább ennyire sikeres következő szezont kívánok :)
A szélzsákos fotó klassz, mintha lepkét akarnál fogni :D
GLIDINGIRL - egy vitorlázórepülő pilóta élményei 2013 óta
Glidingirl
Utolsó kommentek:
erdelyi.orsolya90 2020.10.29. 02:11:59
Bejegyzés: A szezon egyik legküzdelmesebb napja
Borogy 2020.08.23. 23:55:06
Bejegyzés: A várva várt nap: itt a bombaidő!
Glidingirl 2020.08.08. 22:42:29
Húú, gratulálok ezúton is, biztos, hogy a nagy küzdésekkel tanulhat az ember a legtöbbet :) köszi, hogy megírtad!
Csakhogy a küzdelmeknél maradjunk: én ma ismét repültem, és 250 méterről sikerült eltekerni, amikor már ott tartottam "na még egy kör, és leszállok". A tipikus...;)
Sok jó leszállást augusztusra!
Bejegyzés: Az első augusztusi repülés
LisztFerihegy 2020.08.02. 22:02:19
Nekem a szombati napom így nézett ki.
LHDK-n full kék ég volt. Reggel délies széllel, ami egyik pillanatról a másikra váltott északiba. 10-kor az Opitz Blanikjai még tekertek is... Aztán fura idő volt. Inkább amolyan buborékos száraz valami, nem folyamatos emelésekkel, itt volt, most nincs, hanem amott, aztán amott sincs... Én a Ka-8-cal pár perccel kettő előtt szálltam fel, előtte másik klubtag kérte el egy órára, én mentem három órára. Szerencsémre volt egy valamicske emelésecske csőrlés végén, de nagyon pici emelések voltak. Olyannyira pici volt ez is, hogy 700 QFE-ig tekertem fel, mire ki kellett vennem, mert az északi szél lesodort délre a ferihegyi CTR határához, mehettem az egyik "stabil" helyre - sikerült kiemelkednem, majd irány észak. Nálunk 1050 QNH a plafon, ott vettem ki, emelésben, fűtöttem neki, úgy próbálkoztam északi irányban, aztán ha nem sikerült, mentem vissza, újra találtam, de megint kicsit sodródtam délre - és ezt játszottam majd' 3 órán keresztül. Az utolsó kiemelkedés volt a legizzasztóbb. QFE 460-on kerestem a reptértől nyugatra, a dunakeszi áruházak fölött valamit. Stabil 0 m, ott maradok, nem érdekel, hogy máshol akár lehetne jobb is. Itt megtanultam tényleg, hogy a termikelés első szabálya: levegőt se vegyél! Koncentráltam a pontos körözésre, csúszásmentesség... A 0 nagyon lassan fél méter lett, megmozdult a magmérő is, utána egy, mire 800 QFE lett, stabil 4 méter volt a vario. Ezután szóltak, hogy megvan a feladat. Mit ne mondjak, fújtam egy nagyot...
Nagyon tanulságos volt. Kemény, turbulens idő volt, fura buborékokkal és nyírásokkal. Volt, hogy valami emelés a gép farkánál dobott fel, és vágta lefelé a gép orrát. :D Szóval nekem is jól indult az augusztus.
Bejegyzés: Az első augusztusi repülés
Blackjack160 2019.04.28. 16:20:54
Bejegyzés: Az év első üzemnapjáról
Glidingirl 2017.07.09. 12:02:59
Bejegyzés: A Mont Blanc csúcsának meghódítása - avagy barokamrás vizsgálat Kecskeméten
Blackjack160 2017.07.09. 11:56:48
Bejegyzés: A Mont Blanc csúcsának meghódítása - avagy barokamrás vizsgálat Kecskeméten
Blackjack160 2017.07.09. 11:53:19
Bejegyzés: Egy fülledt nyári estén
LisztFerihegy 2016.07.29. 09:54:28
Bejegyzés: 80 éve a magasban - a miskolci repülés rövid története
Prien 2016.06.15. 08:49:57
Bejegyzés: Egy hosszú út első állomása: a szakszolgálati engedélyhez vezető utolsó lépés
Glidingirl 2016.06.06. 10:54:24
Bejegyzés: 80 éve a magasban - a miskolci repülés rövid története
LisztFerihegy 2016.05.25. 23:37:36
Bejegyzés: 80 éve a magasban - a miskolci repülés rövid története
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2016.02.26. 11:52:43
Bejegyzés: A flow élmény és a repülés - remegős kezdő koromtól az önfeledt termikelésig
villmot 2016.02.25. 19:40:34
Bejegyzés: A flow élmény és a repülés - remegős kezdő koromtól az önfeledt termikelésig
villmot 2016.02.15. 20:44:42
Bejegyzés: Téli elméleti oktatás
villmot 2016.01.14. 17:42:22
Bejegyzés: Boldog születésnapot Magyar Vitorlázórepülő Szövetség!
villmot 2016.01.01. 18:00:05
Bejegyzés: Óév búcsúztatás Farkashegyen
_Karak_ 2015.12.13. 22:51:27
Már csiszoljuk a pirátodat...
Bejegyzés: A 2015-ös szezon - versenyről versenyre, sok-sok kalanddal
Glidingirl 2015.12.13. 15:44:33
Bejegyzés: A 2015-ös szezon - versenyről versenyre, sok-sok kalanddal
Blackjack160 2015.12.12. 19:45:52
A szélzsákos fotó klassz, mintha lepkét akarnál fogni :D
Bejegyzés: A 2015-ös szezon - versenyről versenyre, sok-sok kalanddal