GLIDINGIRL - egy vitorlázórepülő pilóta élményei 2013 óta

Glidingirl

Útban a szakszolgálati engedély megszerzése felé

2015. szeptember 16. - Glidingirl

Már augusztus közepén elhatároztam, hogy még idén nyáron, az egyetem kezdete előtt felkészülök az elméleti vitorlázórepülő szakszó vizsgára.

Az első próbálkozás a felkészülést illetően a két hetes Nemzeti Bajnokság alatt történt, és elég hatékonyan haladtam: amíg a pilóták repültek, kisegítőként volt 1-1,5 órám naponta az olvasgatásra, ismétlésre. Mivel sajnos csak a kezdő tankönyv volt nálam készleten, így gyorsan beszereztem a középfokosat, és annak is nekiültem a forró napokon az árnyékban. (Meg kell állapítanom, hogy az irodalom nem egészen naprakész, csak hogy egy példát említsek: a Pirat féklapnyitási max. megengedett sebessége a könyv szerint 230 km/h. Ezt aligha viselnék el a mai, kicsit már leharcolt fa repülőgépek.)

A szükséges papírok elintézését is augusztus közepén kezdtem el, az adatlap kitöltése és a pénzösszeg átutalása után pedig megkeresett a hatóság: minden szerdán mehetek vizsgázni, mikor szeretnék?

nkh.jpg

Nem sokat hezitáltam, mert már beindult az egyetem, így mihamarabb túl szerettem volna esni a megmérettetésen. Legyen tehát a felkínált leghamarabbi időpont, szeptember 16. Reggel 9 óra.

A vizsga előtti utolsó 1-2 hétben rendszeresen tanulgattam a buszon is, az eddig kicsit elhanyagoltabb témáknak nekifeküdtem.

Szerdán elérkezett a nagy nap. Már 8 óra 15 perckor a Légügyi Hivatalnál voltam, de csupán 9 előtt pár perccel jutottunk be a terembe, ahol a vizsgát tettük. Azt nem tudtam felmérni, hogy rajtam kívül más is jött e SPL megszerzésének céljából, de sokaknál inkább a PPL könyvet láttam.

li.jpg

Az egyedi felhasználónév és jelszó bepötyögése után megjelent az 5 témakör: légijog, meteorológia, kommunikációs teszt, élettan, és vitorlázórepülési specifikus ismeretek. Úgy gondoltam, ha a legkönnyebbel kezdek, az majd ad egy kis önbizalmat a nehezebb témák során is.

Lássuk tehát, élettan. 90% felett teljesítve.
Következzen a légijog.... hűha, hát itt aztán tisztában kell lenni a dolgokkal. "Csak" 75%-os teljesítmény. Meteorológia... az egyik kedvenc témám. (Gyerekként meteorológus is szerettem volna lenni) 96%.
Akkor következzen a kommunikáció. Ami leginkább a rádiózással kapcsolatos ismeretekre utal: 100%!
És végül, de nem utolsó sorban a teszt leghosszabb része: a vitorla spec. ismeretek. Hm... hát itt kicsit megizzadtam, még jó, hogy volt nálam számológép. Jó pár kérdést alaposan át kellett gondolnom. Eredménye: 78%.

Elégedetten álltam fel a számítógép elől, és sétáltam a pulthoz. 1-1,5 hét múlva kapom az oklevelet. Az alapos felkészülés meghozta gyümölcsét.

A bejegyzés trackback címe:

https://glidingirl.blog.hu/api/trackback/id/tr127793412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wbgr 2015.09.17. 23:29:27

Szia! Írnál pár fogósabb kérdést, ha még emlékszel rájuk? Én is nemsokára megyek, és sokat segítenél vele. Volt olyan, amire pl. egyáltalán nem számítottál? Köszi!

Glidingirl 2015.09.18. 19:56:38

Szia! Ismerjük esetleg egymást facebookon? vagy akkor dobj egy emailt az adrienn9624@gmail.com-ra. Elmesélhetem bővebben, hogy hogy zajlott, de konkrét kérdésekkel nem tudok szolgálni. :)

Laszlo Orsy 2015.09.20. 00:21:38

Szia! Mindig örömmel olvasom az írásaidat! :) Sok sikert a gyakorlati vizsgához!
Én augusztus elején szakszóztam, minden rendben volt, és gyanítom, hogy Te is könnyedén veszed ezt az utolsó gátat... Illetve annyi tapasztalatom volt, hogy ezzel az új hatósági vizsga-rendszerrel és az arra való átállás miatt akkora káosz van/volt, hogy nemcsak az oktatók, de a vizsgáztató sem volt mindennel teljesen képben... ;)
Pl azt a bizonyos TO-01-es képzőszervezeti ajánlást még a gyakorlati vizsga előtt be kell gyűjteni az MRSZ képzésvezetőjétől és vinni magaddal a vizsgára... ;)
süti beállítások módosítása