GLIDINGIRL - egy vitorlázórepülő pilóta élményei 2013 óta

Glidingirl

Nyár, nyár... visszaemlékezés 3 hónap repülésre sok örömmel, bánattal, meglepetéssel

2014. szeptember 05. - Glidingirl

A júniusi időjárás sok lehetőséget tartogatott magában, főleg az esős május után: már ki voltunk éhezve a repülésre. Addigra túlestem egy komolyabb, hosszan tartó betegségen, de kezdtem felépülni, habár sokat gyengélkedtem. Június 10 és 20 között kétszer is repültem hosszabb ideig (40 perc, 2 és fél óra), de mindkettő „kényszerleszállással” végződött. Az időjárás nem romlott el, valódi bombaidő volt, de a gyulladt mandulám miatt szörnyű hányinger, émelygés, fülfájás lett rajtam úrrá. Ekkor meglett volna az esélyem, hogy sikerüljön a VII/3-as feladatom, de fel kellett adnom, és be kellett látni, hogy hiába görcsölök rá a repülésre és jutok el akár 40 perc repülésig, a sikerhez megfelelő belátás is kell. Nem lehet betegen repülni.

Június végére megérett bennem az elhatározás, hogy meg kell szabadulni a mandulámtól, a lehető leggyorsabban. Nem kívánom senkinek sem a műtét fájdalmát, de nagyon hamar felépültem, habár 1-2 hétig nem repülhettem a beavatkozás után.

Július elején, vagyis inkább a közepe felé haladva meggyógyultam. Nem émelyegtem többé, sokkal jobb lett a közérzetem, magabiztosságot adott az egészség. Az első kört a műtét után még oktatóval repültem, de utána folytatódhatott az egyedül repülés, és kicsit a gondtalanság érzése is. Letudtam az érettségiket, a rám váró műtétet, csak élvezni kellett a repülés nyújtotta szabadságot…
Igen ám, de az időjárás csúnyán kibabrált velünk: július végén megkezdődött a várva-várt repülőtábor, de szinte minden egyes nap esett az eső. Szemerkélt, ömlött, szakadt, nyirkossá áztatta a faházat, mi meg a pulóverekbe burkolózva ültünk a faház teraszán és vártuk a jobb időt. Mindhiába. A tábor ezt nem adta meg.
Adott viszont valami mást! Este felé, amikor néhanapján kitisztult az ég, tudtunk vontatni, így július végén megkezdtem a vontathatói képzésem. 4 nap alatt eljutottam az egyedül repülésig, és még a tábor vége előtt befejeztem a képzést. A C vizsga után bő 1 évvel így megint elfenekeltek.
A vontathatói adott nekem egy kis plusz magabiztosságot is, ami akkor nem is ártott. El voltam keseredve, hogy biztosan azért nem tudtam júliusban feladatot repülni, mert fakezű vagyok. A vontathatói viszont plusz kör nélkül lement, nagyon ráéreztem az ízére, és akkor ez megnyugvással töltött el. Mégis csak van valami keresnivalóm a repülőklubban.

Augusztus legelejére tehát befejeztem az átképzést, a tábornak vége lett, de csak nem jött az a jó idő, csak nem jöttek vissza a júniusi napok. Közben összegyűlt 30 óra repült időm, ezért gondoltam, ideje lesz megkérni a Pirat típust, már megvannak ugyanis a feltételeim. Közben még két ember megkapta a típust, akik már régebb óta pályáztak rá, és én még vártam a soromra… vagyis továbbra is várok rá. Valamelyest kifutottam az időből ebben a szezonban, mert ha továbbra is ilyen rossz idő van, akkor nem lesz típusom a Pirat. Sebaj. Jövő évre akkor megvan a cél: a Pirat típus mihamarabbi megszerzése, azzal majd pedig az 5 óra és a koszorútáv megrepülése.

Azt azért így visszanézve belátom, hogy sok mindent kellett volna másképp csinálnom a szezon legforróbb időszakában. Első körben azt említeném, hogy jobban jártam volna, ha a mandulámtól már megszabadulok télen, akkor a vontathatóit is elkezdhettem volna májusban-júniusban, és lehet, hogy már Pirat típusom lenne. Ezek persze csak feltevések, utólag könnyű okosnak lenni. Másrészt azt is be kellett látnom, hogy a csörlés nem mindig jó az időtartam feladathoz vagy távrepüléshez, számtalanszor csak azok tudtak elkapaszkodni, akik vontattak. Egyébként sem árt vontatásból a szinten tartás.

A bejegyzés trackback címe:

https://glidingirl.blog.hu/api/trackback/id/tr796672621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Prien 2014.09.06. 18:24:13

Szia,
Múlt hét pénteken Maklár mellett 1500 méteren találkoztam a miskolci Twin Astirral.
Ippen az 5 órám repültem :)
Makláron az idén 8 növendék kezdett, köztük én.
Nálunk 1 Góbé repül, de egészen jól beosztották közöttünk.
Ketten folyamatosan kijártunk, jól is haladtunk, az ezüst koszorú feladatait repüljük szeptemberben. A többiek kevesebb időt áldoztak a repülésre, ők most járnak B vizsga előtt.
Örömmel olvasom minden új posztod :)

Glidingirl 2014.09.07. 06:46:54

Szia!
És meglett az 5 óra? :) A pénteki találkozásod a Twin Astirral: biztos, hogy az a gép volt? :) aznap szerintem ugyanis nem repült vele senki.

Prien 2014.09.07. 15:19:08

@Glidingirl:

Szerencsém volt, elsőre sikerült az 5 óra.
Nem biztos, hogy a miskolci gép volt, de tudom, hogy nálatok repül egy a típusból.
A lajstromra nem emlékszem.

Glidingirl 2014.09.07. 15:29:28

Ó, gratulálok! Irigykedem ;) és Góbéval repülted? Mi lesz várhatóan a következő típusod? Ha gondolod Facebookon is megkereshetsz, Kiss Adrienn - Alsózsolca.

Prien 2014.09.07. 15:39:21

@Glidingirl: Góbéval repültem, a végén már igazán sokat fészkelődtem benne :)
Pirat lesz a következő, de az csak tavasszal lesz repképes.
Ma megvolt az első 3 vontatós startom.
süti beállítások módosítása