GLIDINGIRL - egy vitorlázórepülő pilóta élményei 2013 óta

Glidingirl

Visszaemlékezés 2013 legnagyobb pillanataira

2013. december 21. - Glidingirl

Azt gondolom, így év vége felé itt az ideje egy kis összegzést végezni, íme 2013 legfontosabb eseményeiről: (Remélem ez a repülős iránt érdeklődőknek egy kis kedvcsinálót jelent, mások meg szívesen nosztalgiáznak majd az első szezonjukról.)

- március vége: sikeres elméleti vizsgát tettem, bár feleslegesen sokat aggódtam miatta. A kérdések átfogóak voltak, de miután ott voltam minden előadáson, így 90% körüli eredménnyel teljesítettem.

- április közepe: az elhúzódó tél után megkezdődött a kiképzésünk. Eleinte még az egyenes vonalú repülés is problémát jelentett, de csakhamar megszoktam a szabályokat a levegőben is.

- május eleje-közepe: kisebb fordulóponthoz értem. I/4-es feladat után nagyjából megtanultam felépíteni az iskolakört az oktató beleszólása nélkül, így haladhattam gyorsan robogva a célegyenes felé.

slider4.jpg

- május vége: a dugóhúzó gyakorlatok, tehát a kiképzés legizgalmasabb része érkezett el. Elsőre nem fogadta be teljes mértékben a gyomrom, de azért megkedveltem ezt az adrenalin-bombát a vontatással együtt. Nagyszerű látvány, meglepő pillanatok.

- június eleje: az első egyedül repülésem és a B vizsgám. Kicsit elfenekeltek, volt sok palacsinta, és magamban egy kis boldogság, hogy képes voltam eddig eljutni, nem peregtem ki a kezdők közül.

- június vége: C vizsga. Délután/este felé óriási mázlim volt, és 14 perc repült idővel újabb vizsgafokot szereztem. Mámoros boldogságot éreztem. Pedig csak ezután kezdődött meg a "valódi" repülés....

slider1.jpg

- július közepe-vége: szép sorban haladtam a feladatokkal, az egyedüli egy órával zártam. Tanulság: betegen nagyon nem éri meg repülni, bár teljesítettem a feladatot, buta voltam és túlságosan maximalista. De megértettem, hogy görcsösen ezt nem lehet, nem is kell csinálni. Lesz még jó idő....

- augusztus vége: Kirándulás a Hármashatárhegyi repülőtéren. Megcsináltam ezzel az idegen repteres feladatom, megnéztem a Dunát fentről és kipróbáltam a Góbén kívüli végre egy másik gépet is, a Ka-7est.

- szeptember vége: rövidke repülések maradtak már csak, életem első kis versenye (célraszálló), de nem sok sikert könyvelhettem el. Most mégis hihetetlenül hiányzik ez az egész, és jó érzéssel gondolok rá vissza. Sőt, elégedett is vagyok a saját, maximalista módomon is. Nem volt rossz szezon :)

slide31.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://glidingirl.blog.hu/api/trackback/id/tr425703835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása