GLIDINGIRL - egy vitorlázórepülő pilóta élményei 2013 óta

Glidingirl

Újra a magasban: helló május, helló fürdőzők!

2019. május 26. - Glidingirl

Bár a rendkívül esős tavaszi időjárás ugyancsak megnehezítette a vitorlázórepülő-pilóták napjait mostanában, én elég szerencsésnek bizonyultam, mert a második üzemnapomnak tervezett szombaton gyönyörű kék volt az ég.

Az első üzemnaphoz képest sokkal felkészültebben (naptejjel, sok-sok vízzel, fehér sapkával) vágtam neki tehát az újabb kalandoknak. A változó szélirány valamelyest megnehezítette a maroknyi csapat dolgát, de délután fél három magasságában felszállásra készen vártam a nagyvasban.

unnamed3.jpg

A csörlés a körülményekhez képest egész kielégítő volt (sajnos 250 m-nek már örülni kellett), így innen indult a küzdelem a fennmaradásért. Nagyon gyenge emelések voltak, amikben igazán szűken kellett megfordulni, ami valljuk be, nem az erőssége a nem túl tapasztalt pilótáknak (így nekem sem). 

Ám a nehézségek végülis azért vannak, hogy tanuljunk belőlük, így végre kiemelt figyelmet fordíthattam arra, hogy hogyan is kell megmaradni az ilyen szűk termikekben, és számtalan jó tanácsot kaptam az oktatótól. Igen, taposni kell, rendesen! :D 

unnamed2.jpg

 600 méter körül az aggodalmak elcsitulhattak, stabil 2-3 m/s-t fogtunk a reptér melletti földek felett. Pillanatok alatt 1000 méteren találtuk magunkat, és mehettünk volna fentebb is, de számtalan iskolakör várt még ekkor a nagyvasra.

A felesleges magasság mire használható? A korábbiakban említettem (lásd: idei első üzemnap), hogy gyakorultuk már az átesést, így most a nagy sebességű repülés (160 km/h) következett... micsoda hangja volt az IS-nek!

unnamed1.jpg

Elegendően alacsony magasságon, az iskolakörre besorolva megnéztük a fürdőzőket is felülről, majd leszállás... nagyon jó, de túl rövid volt, maradtam volna még...

A nap végére a szokásos fáradtság lett rajtam úrrá, de egyfajta jóleső fáradtság. Egy-két kört még repültünk, hogy gyakoroljam a leszállásokat, de továbbra is azt érzem, bizony edzenem kell a nagyvasra (karban). Este hat körül irány haza, még 100 km vezetés, és sajnos baleset is volt az úton...későn értünk haza, fáradtan.

Következő üzemnap? Azt hiszem, valami újdonságról is beszámolhatok majd, és egy egészen más gépben, más típusú élményben lesz részem... tartsatok velem! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://glidingirl.blog.hu/api/trackback/id/tr514862902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása