GLIDINGIRL - egy vitorlázórepülő pilóta élményei 2013 óta

Glidingirl

Az utolsó üzemnap

2013. október 30. - Glidingirl

Sajnos tipikus őszi napra ébredtünk, minden pontosan úgy volt, ahogy vártam. Sűrű köd lepte be a kifutópályát, a Napnak nyoma sem volt az égen, mi pedig fázósan gyülekeztünk a hangár előtt. Látszólag csak egy újabb nap kezdete, megint egy kicsit döcögősen induló üzemnap, de én most mégsem ezt éreztem. Ez valahogy más volt, merőben más.

DSCF1808.JPG

Először is, nem stimmel az időjárás. Hová tűnt a verőfényes napsütés, hol vannak az emberek? Hiszen egy forgalmasabb nyári üzemnapon kétszer vagy háromszor ilyen a létszám, mint ezen a szomorkás szombat reggelen. A köd olyan lassan szállt fel, hogy délig csak a teljesítménygépek szétszerelésével foglalkoztunk, aztán amikor már nyoma volt a Napnak, szép lassan előkerült az utolsó gép, amit nem szedtünk szét: a 23-as Góbé.

DSCF1801.JPG

Mivel ezután tudtam, hogy már szép idő esetén sem lesz üzem, mindenképpen akartam egy kört repülni. miután letudtuk az iskolafeladatokat, azaz befejezte egy ifjú pilóta az utolsó B vizsgát az évben, én kerültem sorra. Rutinosan végeztem magamban az ellenőrzést, a felszállás is olyan megszokott volt, csak amikor megfordultam a másodikat, akkor gondolkoztam el egy kicsit. Ugye így fog ez menni nekem jövőre is?

A köd viszont csak látszólag szállt fel, 300 méterről lenézve nem tisztán látszott a repülőtér. Ráadásul a vakító napfény sem könnyítette a látást, de ez mégiscsak egy megszokott iskolakör volt, nem lehet elrontani, sőt nem is illene nekem több, mint 150 felszállás és majdnem 19 óra repült idő után.

DSCF1779.JPG

Szóval egy kicsit elszomorodtam leszálláskor, hogy vége ennek a nagyszerű szezonnak, hogy most aztán igazán tudatosult bennem, hogy többet nem fognak már csőrölni ebben az évben, hogy nem élvezhetem a szél halk süvítésének hangját és a gyenge, hideg szelet az arcomban.

DSCF1810.JPG

Kicsit mintha ezzel már a nosztalgiázás felé indulnék, pedig nálam arról még nem is beszélhetünk annyira, hiszen ez volt az első szezonom. Persze ettől függetlenül azt tervezem, hogy egy összefoglaló bejegyzést írok majd a 2013-as szezonról, hiszen össze akarom fogni a fejemben is a rengeteg eseményt, élményt. Szükség is lesz rá, mert most csak izgalmas pillanatképek villognak a szemem előtt... leginkább ez jellemzi a szezont. Az újdonság varázsa.

DSCF1818.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://glidingirl.blog.hu/api/trackback/id/tr995606725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Termik_Kutya 2013.12.02. 16:25:06

És hol van még február vége, március eleje, amikor az elvonási tünetek a legdurvábbak. Amikor úgy döntesz, hogy még egy motorossárkánnyal is elfogadsz egy ajándékkört, csak fütyüljön a szél az üleped alatt :-9

Glidingirl 2013.12.03. 15:11:37

Bizony bizony, de végül is páran már számolgattak, kb. 130-135 nap van a szezon kezdéséig. :) Az talán nem annyira sok.

Glidingirl 2013.12.03. 15:12:12

@Termik_Kutya: Egyébként megkérdezhetem, Te hol repülsz? :)

Glidingirl 2013.12.03. 16:41:22

@Termik_Kutya: Régóta repülsz ott? Milyen géppel? :)

Termik_Kutya 2013.12.03. 17:19:57

2010. május 1. 12:55-kor volt az első felszállásom.
Góbé, Pirat, Janus B, Jantar Std. 2-re van típusom, egyébként pedig D-vizsgám van, illetve idén repültem egy jó 300-at, de az nem FAI-s, mivel nem volt beállítva a logger :-)
Egyébként Szakos Tibivel dolgoztam együtt anno az M6-M60-on (2008-ban, ott ismertem meg) és akkor beszélgettünk erről. Aztán idővel az elhatározást tett követte.
süti beállítások módosítása