GLIDINGIRL - egy vitorlázórepülő pilóta élményei 2013 óta

Glidingirl

A vitorlázórepülés története

2013. március 28. - Glidingirl

Gyakori látogató vagyok a könyvtárban és minap kíváncsiságból elsétáltam a szakkönyvek részlegéhez, és a "technikai" polcon egy érdekes könyvre bukkantam. Jereb Gábor: Magyar vitorlázó repülőgépek.

Azonnal kihúztam a polcról és lapozgatni kezdtem, vajon hogyan szenteltek egy egész könyvet a magyar tervezésű repülőknek... kellemes csalódásnak találtam. Már a hátlapon szimpatikus volt az ismertető: "Nem az adatokat szárazon felsoroló típuskönyv, hanem elénk tárja a magyar vitorlázó repülőgépek létrehozásának körülményeit, történetét, alkotóinak (...) koncepcióit, elképzeléseit és céljait, gyakori nehézségeit és természetesen sikereit."

Úgy gondolom, ha nem is olvasom el A-tól Z-ig, azért közelebbről megismerkedem majd ezzel a könyvvel, ennyivel is növelve a repülős műveltségem. Már amikor először belefutottam, találtam jó pár érdekes adatot, tényt, történetet.

- 1934-ben Janka Zoltán tervezett egy speciális együléses vitorlázó repülőgépet, a Kócsagot, ami képes volt vízről felszállni, majd ott leszállni

- már 1922-ben (!!!) megszületett az első magyar vitorlázó repülőgép terv

- rengeteg furcsa névválasztás született ebben az időben, pl. volt Gébics, Mokány, Béke, Ifjúság, Szellő, Fergeteg, Lepke, Móka, Cimbora, Koma nevű repülőgép

- 1938-ban létrehozták a Nemzeti Repülő Alapot, ami támogatta a magyar tervezőket (nem úgy, mint ma...)

A bejegyzés trackback címe:

https://glidingirl.blog.hu/api/trackback/id/tr135178569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása