Ez a hétvége nem indult túl sikeresen, már csak azért sem, mert huszadika után szombat munkanap volt... ó, igen, reggel 8-kor a helikopter mellett ülve már törtük a fejünket, mi lesz velünk oktató nélkül?
The start of this weekend was not too succesful, as after the national holiday (20th of August) Saturday was a workday... so at eight o'clock in the morning a group of young students were sitting next to the helicopter and we were thinking: what can we do in this situation?
Az ilyen napokon sajnos általában nem marad más, csak egy kis beszélgetés, poénkodás, vagy rögtönzötten megalakul a pingpong szakosztály, és egy-két órán át elszórakozunk a vérre menő küzdelmekben. :D
Most azonban még hihetetlen szerencsénk is volt, egy magángépes pilóta/oktató felajánlotta, hogy repül mindenkivel egy kört MOVIT-tal, azaz a Falkéjével.
On these kind of days we usually talk, tell jokes or we play pingpong which is very popular in the club, we can play for hours without realising that time is running.
However we had huge luck, a private pilot offered a short flight to everybody near the airport with his own airplane, "Falke".
Nekem teljesen újszerű volt a dolog, hogy az oktató mellet ülhetek, és az is, hogy bár ültem kis Cessnában meg ugyebár vitorlában is, ez a kettőnek valami furcsa keveréke. Kapok fülest, van motor, de mégse olyan gép, inkább vitorla, de annak meg kicsit ormótlan, de ha meg azt nézzük, termikelni tud, bár.... szóval végtelen hosszan folytathatnám az összehasonlító listát, de megállapítottam, hogy nem is rossz ez a repülőgép sem. Repül, és ez a lényeg. Ha nincs más, nagyon szívesen eltekeregnék vele, és itt aztán nem kell aggódni, hogy mi van, ha nem érek vissza a reptérre.
It was a brand new experience for me that I can sit next to the instructor and in spite of the fact that I have already sat in Cessna aircrafts and gliders, it is totally different from them.
At first its appearance is similar to a glider, however, it is not easy to move in thermals with it... but of course, it is possible. The best thing is that you don't have to worry about thermals all day long, as you can use the engine and go back to the airport quickly.
A botkormány sokkal keményebb volt, mint a Góbéban, de azért fordulni, irányt tartani, kicsit termikelni is tudtam, a fel-és leszállást végezte az oktató. Összességében így szombaton nagyon is jó érzéssel aludtam el este: nem hiába mentem ki, megint repülhettem, és ez feltöltött elég energiával ahhoz, hogy ne legyek csalódott, hogy nem volt vitorlázórepülő üzem.
The take off and the landing were made by the instructor but I had to conrol the plane in the air and try to stay in a thermal. With this stick it was not an easy task. All in all, at night I was totally content: I could fly so there was no problem.
Sajnos vasárnap sem sikerült megrepülnöm a feladatom, ami a 3 óra helyizés lett volna a repülőtér 5 km-es körzetében, de így is kijárt nekem a jóból: délelőtt két Góbés iskolakörre vitt el egy szakszós pilóta, hogy feltérképezzük a termikeket, majd este felé sárkányrepülőztünk egy egész nagy kört, a házunk felett húztunk el, így aztán nagy családi boldogság is volt otthon, hogy ott repülök felettük. Minden jó, ha a vége jó, bár a céltudatosságom azt diktálja, hogy ne legyek még elégedett... van még jó időjárás szeptemberben vagy netán októberben is, és idén kitűztem magam elé azt a 3 órás feladatot.
Unfortuntately on Sunday I couldn't fulfil my task (3 hours in thermals near the airport) however, I could be the passenger in a glider and in a hang-glider too. It was stunning to see my house and the surroundings from the air and my family was also happy that they saw me. Okey, first and last it was a good weekend but I am a bit disappointed that I still couldn't fly 3 hours. But I believe it will occur during the months of autumn.
Fotók: Szondi Eszter