Aránylag sikeres üzemnapot zárhattam ma, hiszen a megengedett 5 felszállásból 4 lett teljesítve, ennyi időre kedvezett nekünk az időjárás. Reggel még csupán langyos, gyenge északi szél fújt, ez körülbelül délig ki is tartott, kezdőknek megfelelő volt a nyugodt idő.
Today I had a successful flying day, as I flew four times, (anyway, five occassion is permitted) so the weather was nice. In the morning there was light breeze from the North, and we had proper circumstances to practise until midday.
Úgy jutott rám az ABC-szerint a sor, hogy elsőnek kellett készülődnöm a felszállásra. Jól megszokott oktatóm oldalán az első kör mégis enyhén szólva ügyetlen lett, se nem kör, se nem iskolanégyszög, de még csak sokszög sem volt, egy alaktalan folt csupán. :) Bemelegítésnek ez is megtette.
According to the ABC today I was the first who had to prepare for the take-off. My accustomed tutor was so patient again, despite the fact that my first flight was not the best. It was not a circle, nor a polygon, but an unshapen figure. It was just a warm-up.
A második felszállástól kezdve sokkal jobban összeraktam fejben a repülést, legfontosabb feladatként a vízszintes szárnyat kellett tartanom, a megfelelő sebességet és az irányt, illetve kis segítséggel a fordulókat kellett végrehajtani. Összességében elégedett voltam a felszállásokkal, a tipikus kezdő hibák bár megmaradtak, mégis kicsit jobban elkaptam a fonalat, mint előző héten, és egyre kevésbé görcsösen szorongattam a botkormányt. Hisz könnyen megy ez, mint a karikacsapás... (aha, persze :D) A nap tanulságát hamar levontam: a trimm-lap hasznos kis találmány, a fordulóban figyelni kell a sebességtartásra és hogy ne döntsem túl a gépet, illetve csupán az arany szabály: végig elég lazának maradni.
But then the other three flights were enjoyable and amusing, I knew in my head what to do in the air. I paid attention to the horizontal wings, the proper speed and direction. Naturally I made some small, typical mistakes, but it is easy, isn't it? (Nooo... :D)
Délben sajnos úgy megerősödött a déli szél, hogy nem volt értelme átállni a kifutópálya másik oldalára, így bezárt az üzemnap, és a sok-sok papírmunka után indulhattunk is haza.
At midday unfortunately the wind became strong so we finished the day and did the paper works, then go home!
Még fejben abszolút most is a Góbé mellett állok, gondolkozok tovább az iskolakörökön, hiszen most ez az izgalmas feladat, aztán hamar elmegy majd az az 55 felszállás, és elérkezik a B vizsga is. Akkor talán már kevésbé köt le az iskolakör, és végre az igazi, nagybetűs vitorlázórepülés előtt állok majd...
In my head I still deal with my tasks in the air, as now it is exciting for me, but I know that later, after 55 take-offs and exam B I want to feel the real atmosphere of soaring, the beauties of this extraordinary sport.