Egy ismerősöm mondta körülbelül 1 hete, hogy ő Húsvétkor is ki fog nézni a reptérre, menjek én is, legalább jól elbeszélgetünk. Habozás nélkül igent mondtam rá, sajnos úgyis sejtettem már, hogy rossz idő lesz, esni fog, más dolgom meg nemigen lesz aznap.
Az ismerős nem vitorlázórepülést fog tanulni, így motoros repülésre felkészítő navigációs órát hallottam. Előkerült az ICAO térkép, gyorsan értelmeztük a legfontosabb jeleket, és elkezdtünk útvonalat is tervezni. Miskolcról Szegedre két törésponttal, aztán Miskolcról Nyíregyházára, és az utóbbit dolgoztuk ki külön is.
Repülés télen, rossz látási viszonyok
Nekem elsőre kicsit bonyolultnak tűnt, annyi tiltott légtér, szabály van, hova hány méteren lehet berepülni, de a saját kis rajzzal sokkal letisztultabb formát nyert az útvonalterv. (ott már csak a közút, vasútvonal, folyó, fontos település, jól felismerhető navigációs pontok voltak jelölve, meg persze a 104°-ra lévő LHNY)
Ha nem is repültünk a délután (itt a tavasz - vagy mégsem? Ömlött az eső.) legalább tanultam valami újat, ami a későbbi idők során még biztos a hasznomra válik.
És hát a repülőtéren rövid időt úgysem lehet eltölteni, a navigáció után még előkerültek régi történetek, újabb képek, videók és csak azt vettük észre, hogy elszaladt az idő.