GLIDINGIRL - egy vitorlázórepülő pilóta élményei 2013 óta

Glidingirl

Készüljünk a gyakorlati szakszó vizsgára!

2016. június 06. - Glidingirl

Szép lassan eljön a várva-várt nagy nap majd, amikor kezembe vehetem az (immár nem növendék!) szakszolgálati engedélyem. Kicsivel több, mint 3 év munkája van benne, és bár reméltem, hogy még hamarabb meg tudom szerezni, egyéb dolgok úgy alakították az utamat, a repüléseimet, hogy mostanra sikerült teljesíteni a szakszó megszerzéséhez szükséges feltételeket. Nem elégedetlenkedem, mert az idei szezon nekem nagyon jól indult, 2 héten belül tudtam teljesíteni a 2 db 180 perces repülést Pirattal.

A hét közepe felé már eldőlt, hogy péntek délután lesz a vizsgám a reptéren Kaposvári Zoli bácsival... lehet kezdeni izgulni ;) Mivel idén még nem volt meg a vontatásos ellenőrző repülésem sem, így ezt a hétvégén letudtam, és még egy gyakorló repülést végeztünk.... és hát nem akarok hazudni, szükségem is volt rá, hogy kicsit felfrissítsem a tudásom. 

kepatmeretezes_hu_20160604_153747.jpg

Klubunk vontatógépe és az 5532-es Góbé

Az első vontatásnál a gyenge oldalszél miatt leért az egyik szárnyvég, de sikerült a korrigálás, és a föld feletti követéssel nem volt probléma. A második vontatással már elégedettebb voltam, ott nem volt semmi malőr. A dugóhúzót nem felejtettem el, bár továbbra sem a szívem csücske... :) Csúsztatni kifejezetten szeretek (főleg a nagy melegben esett jól!), és azon is kicsit korrigáltunk, mert hajlamos vagyok arra, hogy nem csak a csűrőt térítem ki a lábbal ellentétesen, hanem még megnyomom a botot. (Ami ugye felesleges, ha 80-90 km/h között indítottam a csúsztatást.)

A liftezés volt számomra valamivel nagyobb falat, mert a reflexeim tiltakoztak ellene, hogy amikor alig van sebessége a repülőgépnek, még hasra húzzam a botot... ez fejben csak a második vontatást követően állt össze, hogy megtaláljam a megfelelő ritmust.

Az oktató által történő "állásszög elrontással" nem volt problémám, ezeket a helyzeteket hamar megoldottam. 

Csak bízni tudok benne, hogy a szakszó vizsgán legalább úgy fognak sikerülni a dolgok, mint a második vontatásom alkalmával. :) Persze nyugtatgattak már néhányan, hogy felesleges aggódni, igazán rendes vizsgáztatót kaptam, de egy egészséges vizsgadrukk szerintem megmarad péntekig.

A vizsga után ígérem, hogy érkezik az újabb beszámoló!

A bejegyzés trackback címe:

https://glidingirl.blog.hu/api/trackback/id/tr708783590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása